سرخط خبرها
خانه / سفال میناکاری / ظروف سفالی | بازار فروش سفال میناکاری

ظروف سفالی | بازار فروش سفال میناکاری

به زبان ساده نتیجه کار کردن هنرمند سفالگر با چرخ و گِل را سفال گویند.

گل از خاک رس و آب درست می شود و چرخ یک وسیله ی الکتریکی مکانیکی دارای اسکلتی آهنی، دو صفحه ی فلزی بزرگ و کوچک، دینام، تسمه و… می باشد. قدیم چرخ سفالگری به این شکل نبود و سفالگرها بوسیله ضربات پا صفحه بزرگ چرخ را حرکت می دادند. در این بخش، نویسندگان مجله شهر سفال قصد دارند شما را با مفاهیم پایه ای مثل سفال، چرخ سفال، گل سفال، دستگاه اکسترودر و بعضی ابزارها آشنا کنند.

همانطور که اشاره شد، حاصل کار کردن سفالگر با گل و چرخ، که می تواند یک گلدان، یک کاسه، یک پارچ، لیوان یا… باشد سفال نامیده می شود. البته سفال در این مرحله مانند کودکی تازه متولد شده، نیاز به مراقبت و نگهداری و انجام یکسری نکات ریز دارد. شهر سفال با توضیحی شفاف و عامیانه به مراقبت ها و نکات ریز اشاره شده می پردازد. سفال که از روی چرخ جدا می شود، گلی کاملأ خیس و بسیار شکل پذیر است. این خیسی و شکل پذیری سفال آن را به شدت آسیب پذیر می کند. ابتدا باید با احتیاط کامل و بوسیله ی تخته ای که زیر سفال قرار می دهیم، آن را به مکانی نسبتأ گرم که معمولأ گرمخانه ی کارگاه سفال و یا نزدیکی در کوره است، منتقل کنیم. پس از این انتقال باید ساعاتی صبر کنیم تا سفال خشک و قابل تراشیدن شود. تراش سفال به منظور برداشتن اضافه هایی از آن که ظرافت کار را از بین می برد و نیز مسطح کردن کف کار برای اینکه موقع ایستادن با مشکل مواجه نشود، انجام می شود. در کارگاه های منتخب ‌شهر سفال، مانند کارگاه چاناقچی که در زمینه ی تولید ظروف غذاخوری سنتی فعالیت می کند و کارگاه نقشینه های رُس که سفال نفیس تولید می کند، کار تراش سفال با دقت بسیار زیادی انجام می شود. دلیل این دقت زیاد پس از لعاب کاری سفال مشخص می شود. تفاوت یک نمونه سفال که تراشی معمولی خورده، با نمونه ی مشابه که زمان و دقت کافی برای تراش آن صرف شده، نشان دهنده ی اهمیت تراش کاری توسط استادکاران زبده می باشد.در ادامه مطالب به ظروف سفالی جدید ظروف چینی مانند قوری چینی اصفهان که در بازار وجود دارد اشاره خواهیم کرد

ظروف سفالی | بازار فروش سفال میناکاری

قیمت ظروف سفالی در بازار های داخلی و خارجی

قیمت ظروف سفالی در بازار های داخلی و خارجی قیمت ظروف سفالی در بازارهای  داخلی و خارجی بسته به نوع ق دانلود زیرنویسیت آن و نوع ابزار که برای آن استفاده کرده و مهمتر از همه تزئین و لعاب روی آن قیمت متفاوت‌تر دارد دبی شهرهای ایران شهرهای مانند اصفهان کاشان و یزد که بیشترین سفالهای ایران در غذا تولید سبد بازار عرضه می شوند توان قیمت کم تر و مناسب تر را پیدا کرد. قیمت ظروف سفالی که در بازار وجود دارد نسبت به سال گذشته کمی افزایش قیمت داشته اما به سبب خاصیتی که این ظروف دارند استفاده از آن مقرون به صرفه و هم ارزش درمانی نیز دارد. در سال های اخیر تقاضا برای سفال خام افزایش یافته. علت آن هم گسترش کارگاه های خانگی در شهرهای مختلف است که با کار کردن روی سفال خام، کسب و کار کوچکی برای خود ایجاد کرده اند. سفال خام در تهران، کرج، مشهد، شیراز و اهواز، مصرف بالایی دارد.

فروشنده مدل های متنوع ظروف سفالی

فروشنده مدل های متنوع ظروف سفالی  فروشنده مدل های متفرقه ظروف سفالی در ایران زیاد می باشد. معروف ترین  مدل های متنوع ظروف سفالی به شکل تزیین سفال لالجین، لعاب کاری فیروزه ای روی سفال و میناکاری لعاب برجسته روی سفال می باشد. البته در محصولات سفالی مانند کوزه و کلمن، بهتر است از لعاب استفاده نشود تا خاصیت جذب آب بدنه ی سفال دستخوش تغییر نشده و بتواند آب را خنک نگه داشته و تصفیه کند.در مورد دستگاه هایی که مورد نیاز یک کارگاه سفالگری است می توان به چند دستگاه مهم: بالمیل برای ساخت لعاب، جارمیل برای تست لعاب و اکسترودر برای فشرده سازی و فیلتراسیون گل اشاره کرد.از مشخصات کلی سفال تولید شده در چنین کارگاهی می توان به ظرافت و زیبایی در کنار لعاب پذیری اشاره کرد.

مرکز تولید ظروف سفالی در ایران

مرکز تولید ظروف سفالی در ایران مناطق زیادی در ایران هستند که مرکز تولید ظروف سفالی در ایران و شناخته می‌شوند  یکی از این شهرها لالجین  همدان است:

لالجین به سبب برخورداری از خاک به صورت یکی از مراکز عمده سفالگری درآمده است. خاک لالجین رسی و بیشتر سفالهای این منطقه بدون نقش و با لعاب یکدست به بازار عرضه می‌شود. محصولات این منطقه بسیار متنوع و از حیث خاک و لعاب نسبتاً مرغوبتر از سایر نقاط ایران است. رنگ لعابهایی که در همدان ساخته می‌شود اغلب لاجوردی، آبی، سرمه ای، حنائی، زرد، سبز، فیروزه‌ای و قهوه‌ای است. سفالهای همدان گاه به طریقه رو رنگی نقاشی می‌شود و گاه با نقوشی که به صورت مقعر روی سفال ایجاد می‌گردد، منقوش می‌شود و هنگام لعاب دادن نقاط گودتر از لعاب پر شده و در نتیجه به صورت خطوط پر رنگ‌تری دیده می‌شود. تکنیک ساخت سفالهای لالجین بیشتر چرخکار است اما کارهای قالبی به روشهای فشاری و دوغابی نیز انجام می‌شود و گاهی بدنه‌های خام به روشهای کنده، بریده و افزوده تزئین می‌شوند. از دیگر شهرهای مهم در زمینه تولید ظروف سفالی می توان به، میبد یزد شهوار، میناب منبع، گناباد و ،تبریز و ،قم ،مازندران، گیلان، سمنان اشاره کرد.

فواید استفاده از ظروف سفالی

فواید استفاده از ظروف سفالیفواید استفاده از ظروف سفالی برای غذا خوردن:

  •  ظروف سفالی علاوه بر زیبایی برای سلامت هم مفید است.به نقل از روزنامه خراسان، به گفته برخی از کارشناسان بهتر است استفاده از ظروف پلاستیکی و فلزی را کاهش دهید و به استفاده از ظروف سفالی روی بیاورید
  • در ظروف فلزی مانند آلومینیم، نیکل و کروم، احتمال نشت فلز به مواد غذایی وجود دارد؛ درحالی‌ که این خطر در ظروف گلی وجود ندارد. همچنین، پخت‌وپز در سفال باعث حفظ بسیاری از مواد مغذی خوراکی ها می شود.
  •  آبی که در ظروف سفالی نگهداری می‌شود، دارای طعم طبیعی است
  •  در ظروف پلاستیکی باعث کاهش سطح هورمون تستوسترون در بدن می‌شود، درحالی‌که آب نگهداری شده در ظروف سفالی به حفظ هورمون تستوسترون کمک می کند.
  • سفال قلیایی است و سطح pH آب را حفظ می‌کند.
  • ظرف سفالی طبیعی و غیر سمی است و بخار را در خود نگه می دارد. همچنین مواد مغذی محلول در آب را نیز در خود حفظ می کند.

انواع ظروف سفالی

انواع ظروف سفالی انواع ظروف سفالی در بازار داخلی و خارجی: ظروف سفالی دارای ۲ دسته ی لعاب دار و بدون لعاب دسته بندی میشوند. انواع سفال ها شامل کوزه ها وبشقاب های مربع و گرد تولید و به بازار عرضه میشه. ظروف سفالی يزد و همدان در ایران به کیفیت شهرت دارند. مناسب برای رنگ آمیزی سفال، رنگ اکریلیک هست. برای ایجاد خاصیت ضد آب و قابل شتشو شدن این آثار از تثبیت کننده ها استفاده میشه. ظروف سفالی بستر مناسبی برای ایجاد کارهای هنری مانند قوری چینی اصل توسط هنرمندان.

۵ برند برتر ظروف سفال و سرامیک در ایران

5 برند برتر ظروف سفال و سرامیک در ایران برندهای زیادی در  داخل کشور برای چنیین محصول وجود دارد. ۵ برند برتر از ظروف سفال و سرامیک در ایران را نام خواهیم برد: در میان همه برندها که نقش مهمی در تولید ظروف سفالی دارند، برخی دارای شهرت بیشتری هستند؛ اما بهترین برندهایی این ظروف را تولید می‌کنند کدامند؟ این مقاله به شما کمک می‌کند درهنگام خرید ظروف سفالی برای استفاده روزمره، بهترین انتخاب را داشته باشید.

  1.  ماه فیروز
  2.   میبد مروارید
  3.  سویلا
  4.  آوند
  5. تکوک

پخت و پز در ظروف سفالی چه تأثیراتی بر سلامت بدن دارد؟

پخت و پز در ظروف سفالی چه تأثیراتی بر سلامت بدن دارد؟ پخت و پز در ظروف سفالی چه تاثیری بر سلامتی بدن دارد این تاثیرات را در ادامه خواهیم نوشت. امروزه با پخت و پز غذاها در ظروف پیرکس که می تواند سلامت بدنمان را چندین برابر تضمین کند استفاده از برخی ظروف همچون لعابی، خراشیده شده موجب مسمومیت کبد می شود. روف سفالي بدون لعاب براي نگهداري يا پخت غذا مورد استفاده قرار نمي‌گيرند، چون داراي خلل زيادي هستند كه سبب نفوذ و باقي ماندن غذا در آنها مي‌شود. اگر پايه رنگ‌هايي كه براي اين ظروف به كار مي‌رود، حاوي فلزات سنگين مثل سرب باشد، استفاده از آنها براي سلامتي مضر است و باعث كند ذهني، افسردگي و بعضي مسموميت‌هاي درازمدت ديگر مي‌شود. ظروف لعابي زردرنگ كه در قديم از آنها استفاده مي‌شد، بهترين نوع اين ظروف براي پخت و پز و نگهداري غذا هستند. ظروف سراميكي هم نوعي از ظروف سفالي مي‌باشند كه اگر از لعاب مناسبي براي آنها استفاده شده باشد، هيچ مشكلي براي پخت و پز ندارند.

خرید اینترنتی ظروف سفالی درجه یک

خرید اینترنتی ظروف سفالی درجه یک  با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فضای وب در زمینه فروش و ارسال محصولات تولیدی ظروف سفالی نیز از این امر مستثنی نبوده و تولید کنندگان آن اقدام به فروش در فضای وب و ارسال آن در سریع ترین زمان و کاهش هزینه ها برای خریداران و همچنین کاهش مشکلاتی که در خرید روزانه وجود داشته است. فروشگاه اینترنتی انواع ظروف سفالی، نمونه های مختلف ظروف سفالی را در تنوع طرح و رنگ برای خریداران اینترنتی عرضه می کند. با مراجعه به این فروشگاه ها مشترین می توانند در کمترین زمان ممکن انواع این ظروف را مشاهده کنند و در همان لحظه از قیمت آن ها مطلع شوند. یکی از زمینه های فعالیت این فروشگاه ها در فروش گمج است.

فروش عمده بهترین نوع ظروف سفالی

فروش عمده بهترین نوع ظروف سفالی  یکی از بهترین روش ها در زمینه خرید و فروش لوازم و محصولات خانگی فروش عمده آن محصول است فروش ظروف سفالی را خواهیم نوشت. ظروف سفالی یکی از پرطرفدارترین ظروفی است که در بازار وجود دارد. بسیاری از افراد در ترجیح می دهند در کشمکش دنیای مدرن امروز و ظروفی که با خرین تکنولوژی های روز و به صورت مدرن ساخته شده اند، ظروف سنتی سفالی را برای خرید انتخاب کنند که این ظروف برای آن ها دارای انرژی خوبی است. فروشگاه ظرف سفالی درجه یک را  با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی معتبر فعال در این زمینه به راحتی می توانید در دسترس داشته باشید.

بازار بزرگ ظروف سفال میناکاری در کشور

بازار بزرگ ظروف سفال میناکاری در کشور بازارهای بزرگ ظروف سفال میناکاری در کشور بسیا شهرهای که شهرهایی که از قدیم الایام در این زمینه شهرت داشتند مانند اصفهان یزد‌ کاشان و میبد بازار از بازار های خوبی نیز برخوردار بودند. ظروف سفالی در اقصی نقاط ایران به تولید انبوه می رسند که تولید عمده انواع ظروف سفالی همدان تنها یکی از این استانها به شمار می رود. قیمت سفال همدان با دیگر استان ها به نسبت کیفیت، نوع خاک رس بکار رفته، طرح و رنگ و نوع محصول متفاوت خواهد بود.

مناطق رایج تولید کننده سفال در ایران

  • لاهیجان
  • گناباد (مند)
  • میبد یزد
  • اصفهان (شهرضا)
  • آذربایجان (زنوز)
  • سیستان و بلو چستان (کلپوران)
  • مازندران(جویبار)
  • گیلان(سیاهکل)

خریدار انواع ظروف سفالی به صورت عمده

خریدار انواع ظروف سفالی به صورت عمده خ خرید انواع ظروف سفالی به صورت عمده: فروش عمده انواع ظرف های سفالی به روش های مختلف صورت می گیرد. این ظروف را می توان در فروشگاه های عرضه کننده به شکل های مختلف مشاهده نمود. برخی از این ظروف دارای جنبه کاربردی می باشند و برخی دیگر برای تزیین و زیباسازی فضای محیط های داخلی به کار می روند. از جمله نمونه ظروف تزیین شده ظروف سفالی مینا کاری شده می باشند که ارزش افزوده ای برای این ظروف ایجاد می کنند. ظروف سفالی از جمله کارهای هنری و صنایع دستی ایرانیان می باشد که از جمله نمونه های این ظروف می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ظروف غذاخوری سفالی مانند ظرف دیزی خوری، ظروف ماست و آبخوری و فنجان چای خوری
  • ظروف تزیینی و دکوری مانند انواع گلدان
  • انواع ساعت و کوزه مینا کاری شده

نمایندگی پخش انواع ظروف سفالی

نمایندگی پخش انواع ظروف سفالی در بسیاری از شهرهای ایران نمایندگی های پخش انواع ظروف سفالی وجود دارد و محصولات تولید شده در کارخانه و یا تولیدی ها را به دست مشتریان می رساند می رسانند. استان همدان یکی از قطب های تولید انواع ظروف سفالی در کشور می باشد. شهر لالجین این استان به پایتخت سفال در جهان شهرت یافته است. از این رو سفال همدان دارای شهرت و اعتبار جهانی است و بخشی از ظروف سفالی به کشور های دیگر صادر می شود. ظروف سفالی تولید شده در این ناحیه توسط مراکز پخش از تولید کننده دریافت و به سراسر کشور ارسال می شود. از این رو این کالا در شهر های مختلف از جمله مرکز خرید ظروف سفالی در کرج و مرکز فروش ظروف سفالی در شیراز به عنوان دو نمونه از شهر های ایران در دسترس خواهد بود.

ارزان ترین ظروف سفالی در بازار ایران

ارزان ترین  ظروف سفالی در بازار ایرانقیمت خرید ظروف سفالی رنگی نسبت به ظروف ساده گران تر می باشد. البته قیمت ها به سازنده محصول، نوع محصول و کیفیت خاک رس شان نیز بستگی دارند. امروزه با میناکاری بر روی سفال، طرح و نقش های زیبایی بدست می آید که قیمت محصول را بالاتر خواهد برد. افراد هنر دوست و خانه دار می توانند با خرید سفال های ساده و ارزان قیمت و آموزش میناکاری و بکار گیری آن بر روی سفال ها به کسب درآمد بپردازند. ارزانترین ظروف سفالی در بازار ایران رامی توان  به  شهرهای منجمله همدان اصفهان میبد پیدا می‌کرد در مطالبی که بیان شد به عبارات زیر پرداخت شد:  ظروف سفالی یزد،ظروف سفالی قدیمی،ظروف سفالی هفت سین،بشقاب سفالی خام،ظروف سفالی غذاخوری،بشقاب سفالی دیوارکوب،ظروف سفالی رنگین کمانی،مرکز فروش سفال،کاسه آبگوشت خوری سفالی،پارچ و لیوان سفالی،ظروف سفالی خام،خرید قابلمه سفالی،سفال قرمز،سفال دکوری،کوزه سفالی،ظروف سفالی میناکاری

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
ابراهیم زند
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09185394862
آدرس کانال: jetfapottery@
اینستاگرام: Jetfa.pottery
پست الکترونیکی: info@jetfapottery.com  

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

قیمت گلدان سفالی میناکاری | بازار فروش ظروف سفالی اعلاء

قیمت گلدان سفالی میناکاری شده باتوجه به برند، طرح و نوع محصول مورد نیاز مشتریان متفاوت است. از بازر فروش ظروف سفال اعلاء می توان بهترین گلدان های میناکاری شده ک

دیدگاهتان را بنویسید