سرخط خبرها
خانه / سفال میناکاری / قیمت ظروف مینا کاری | عمده فروشی انواع سفال میناکاری مرغوب

قیمت ظروف مینا کاری | عمده فروشی انواع سفال میناکاری مرغوب

سفالگری هنری است که از دیرباز در کشور ما رواج داشته است. هنر ساختن ظروف و اشیا از گل را سفالگری میگوید. بهترین و مرغوب ترین خاک در سفالگری خاک رس است که به دلیل وجود آهن در آن سرخ رنگ است . می توان گفت که سفالگری از اولین صنایع بشر است. با گذشت زمان و پیشرفت زندگی بشر هنر سفالگری نیز پیشرفت نمود. سفال با نقش و نگارهای زیبا همراه شد و با رنگ های مختلف مزین گشت. در کشور ما قدمت سفالگری به بیش از ده هزار سال می رسد. چرخ های سفالگری و کوره های سفال شوش از قدیمی‌ترین ابزارهای سفالگری در جهان هستند. می توان گفت که ساخت سفال در ایران سابقه طولانی و درخشان دارد. اقلیم خاص کشور ما باعث شده است که این صنعت در کشور ما رواج فراوانی داشته باشد. حفاری های متعدد و بررسی های باستان شناسان نشان می‌دهد که مناطق  عمده ای در ایران در تولید سفالینه ها فعالیت داشتند. بخش اول شامل کوه های زاگرس و نواحی لرستان است. دیگری نواحی جنوب دریای خزر است که شامل استان‌های گیلان و مازندران می‌شود. این دو منطقه از اولین ناحیه‌های بودند که سفالگری را شروع کرده‌اند بخش سوم مناطق شمال غرب کشور و آذربایجان را شامل می‌گردد و بخش چهارم در جنوب شرقی ایران شامل استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان است. علاوه بر این نواحی کویری و مرکزی ایران مانند یزد و اصفهان و قم در تولید سفال فعالیت داشتند. سفالگری پس از مدتی در کشور ما با هنرهای دیگری چون میناکاری یا میناگری و خاتم کاری تلفیق گشت. 

میناکاری به هنر نقاشی و  تزیین انواع فلزات مانند طلا و نقره و مس و انواع سفالینه ها به وسیله رنگ های لعاب دار مخصوص که در حرارت بسیار بالا پخته و ثابت می‌گردد گفته می شود.  به این دلیل به این هنر میناکاری گفته می‌شود  که هنری است که طرح های متفاوتی معمولاً با قلم سفید بر روی زمینه آبی و سبز انجام می گیرد. مینا به معنی آسمان آبی است و  اگر با چشمی هنری به ظروف میناکاری شده نگاه کنیم پهنه زیبای آبی آسمان را در آنها می بینیم. این هنر سابقه ای در حدود پنج هزار سال دارد و برای زیبایی بخشیدن زیورآلات و ظرف های مختلف استفاده می شده است.  یکی از خاورشناسان آمریکایی در کتاب خود با عنوان بررسی هنر ایران درباره هنر مینا‌کاری نوشته است که میناکاری هنر درخشان آتش و خاک است با رنگهای پخته و درخشان که سابقه آن به ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد.

در ادوار مختلف تاریخی در کشور ما میناکاری دچار تغییرات و تحولاتی شده است؛ در دوره مغول ها در هنر فلزکاری و به دنبال آن میناکاری ایرانی دچار تغییراتی گشت و  سبک نوینی از میناکاری در کشور ما به وجود آمد، به طوریکه تصویرها و اشکالی که مربوط به لباس و پوشش درباریان ایران بود به جای نگاره های عربی استفاده شد. در دوره صفویان نقش های مینیاتوری مانند تفریحات شکار، سواری اسب سواری و نقش های اسلیمی و ختایی به طرح ها افزوده شد. مینا کاری انواع مختلفی دارد و به دسته های متفاوتی تقسیم می شود میناکاری خانه بندی و میناکاری نقاشی از انواع میناکاری هستند. 

یکی از هنر هایی که امروزه طرفداران زیادی دارد میناکاری روی سفال است.  همه هنردوستان ای که به سفال و سفالینه‌ها آشنایی دارند دستی بر این هنر نیز دارند. در هنر  میناکاری بر روی سفال، نقوش و رنگ های مختلف میناکاری بر روی سفالینه ها و ظروف سفالی مختلف انجام می گیرد. امروزه ظروف مختلفی با هنر میناکاری روی سفال تولید می گردد. انواع گلدان ها، ظروف آبخوری، بشقاب ها، سرویس های غذاخوری، ست های مخصوص شب یلدا، مجسمه های میناکاری، پرنده های سفالی،کاسه های سفالی و دیگر محصولات با هنر میناکاری روی سفال انجام می پذیرد. قیمت ظروف مینا کاری بسته به نوع کیفیت سفال و  میناکاری روی آن متفاوت است. می توان انواع این محصولات را در بازارهای صنایع دستی ایران پیدا نمود. 

قیمت ظروف مینا کاری | عمده فروشی انواع سفال میناکاری مرغوب

تولید کننده انواع ظروف سفالی در ایران

تولید کننده انواع ظروف سفالی در ایران در کشور ما شهرهایی مانند گناباد، لالجین همدان، میبد یزد، آذربایجان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، جویبار در مازندران، و سیاهکل گیلان از قدیم الایام  به تولید سفال مشغول بودند. تولید ظروف و محصولات سفالی در هر یک از این مناطق با اختلافات اندکی در رنگ، طرح و نوع مواد اولیه صورت می گرفته رفته و به همین سبب محصولات تهیه شده توسط هنرمندان هر ناحیه قابل تشخیص از سایر محصولات است 

امروزه برند ها و شرکت های تولیدی مختلفی انواع ظروف سفالی را تهیه می کنند. انتخاب سالم ترین و بهترین نوع ظرف های سفالی همواره یکی از مهمترین دغدغه های هنردوستان و خریداران است. در عصر حاضر انواع این ظروف سفالی به عنوان ظروف غذاخوری نیز استفاده می‌شوند. بنابراین انتخاب ظروف سفالی و سرامیکی مناسب بسیار مهم است. گروه تولیدی پیشرو به عنوان یکی از تولید کنندگان انواع ظروف سفالی در ایران فعالیت خود را آغاز نموده است. هدف این گروه تولیدی، ساخت انواع ظروف سفالی و سرامیکی با کیفیتی بالا و بدون سرب با ظاهری شکیل، متناسب با فرهنگ و هنر ایرانی است. این ظروف سفالی به منازل  و آشپزخانه های شما جلوه ای ویژه می‌بخشند و روح زندگی و تازگی را در خانه‌ها به جریان می اندازند.

عمده فروشی بهترین سفال میناکاری مرغوب

عمده فروشی بهترین سفال میناکاری مرغوب با توجه به اینکه امروزه سفالهای میناکاری شده به عنوان جزئی از ظروف آشپزخانه و همچنین لوازمی برای دکوراسیون و تزئینات منزل مورد اقبال قرار گرفته است فروش سفال های میناکاری شده توسط فروشگاه های صنایع دستی و هنری بسیار رواج پیدا کرده است. مرکز پیش رو با هدف رفاه حال خریداران و فروشندگان جزئی و  عمده فروشی بهترین سفالهای میناکاری شده با کیفیت مرغوب را در معرض فروش قرار داده است. در خرید عمده این محصولات علاوه بر کیفیت کالاها باید به نحوه بسته بندی و ارسال کالا به شهرهای مختلف توجه نمود. اگر سفالینه ها از پکیج بندی مناسبی برخوردار نباشند احتمال شکستگی در آنها بسیار زیاد است. 

سفارش اینترنتی ظروف سفالی میناکاری شده

سفارش اینترنتی ظروف سفالی میناکاری شده طی سالهای اخیر با گسترش فروشگاه های صنایع دستی و هنری انواع ظروف و  محصولات دست آفریده مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی علاوه بر فروش محصولات خود بر روی سایت ها و پایگاه های اینترنتی، کالاهای تولید شده را در شبکه های اجتماعی دیگر مانند تلگرام و اینستاگرام به فروش میرسانند. این  روش علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، کاهش هزینه‌های جانبی مانند هزینه های رفت و آمد را در پی دارد و  خریدار می تواند علاوه بر رویت تصاویر مختلف از ظروف و  نقش و نگارهای کار شده بر روی آن، با کیفیت متریال مورد استفاده در ساخت ظروف آشنا شود. سفارش اینترنتی ظروف میناکاری شده نیز مانند سایر کالاهای هنری مرسوم است. مرکز پیش رو انواع ظروف سفالی میناکاری شده با بهترین کیفیت ها را برای فروش اینترنتی ارائه می نماید. 

خریداران عمده ظروف سفالی

خریداران عمده ظروف سفالیظروف سفالی به صورت خام و چه به صورت کار شده (میناکاری شده) خریداران زیادی دارد. خریداران خام و عمده این محصولات گروه های ذیل هستند:

  1. هنرمندان صنایع دستی از ظروف خام سفالی برای کار و نقش و نگار بر روی آنها استفاده می کنند.
  2. مالکان فروشگاه های صنایع دستی.
  3. صاحبان گالری های هنری.
  4. صاحبان فروشگاه های لوازم خانگی و  لوازم آشپزخانه.
  5. فروشگاه های لوازم تحریر. 
  6. صاحبان شرکت های صادرات صنایع دستی و هنری ایرانی به سایر نقاط دنیا.
  7. ا خریداران خارج از کشور.
  8. توریست ها و مسافرانی که از خارج از کشور برای دیدار کشور ما به ایران می آید.
  9. هتل داران.
  10. سفره خانه های سنتی.
  11. کافی شاپ ها.

انواع ظروف سفالی در بازار

انواع ظروف سفالی در بازارمحصولات سفالی در انواع مختلف و  طرح های گوناگونی در بازار وجود دارد؛ برای مثال محصولات سفالی زیر را می‌توان نام برد:

  • میوه خوری میناکاری.
  • بشقاب میناکاری قاب دار.
  • بشقاب میناکاری سفال.
  • ظروف خام میناکاری.
  • کاسه پایه دار میناکاری.
  • گلدان سفالی میناکاری.
  • ساعت های میناکاری.
  • کاسه بشقاب میناکاری.
  • ست های مختلف نوروز.
  • ظروف سفالی مختلف برای شب یلدا.
  • انواع تزیینات مانند مجسمه های پرنده.
  • انواع لوازم التحریر مانند قلمدان.
  • ظروف سفالی میناکاری.
  • انواع کاسه های آبگوشتی.
  • پلوخوری سفالی.
  • پیش دستی های سفالینه.
  • پارچ و لیولن سفالی. 

مشخصات انواع ظروف سفالی درجه یک

مشخصات انواع ظروف سفالی درجه یک ظروف سفالی مرغوب باید مشخصاتی داشته باشد که باعث ماندگاری و جلوه زیبای آنها شود. از جمله ی آنها میتوان به موازد ذیل اشاره نمود:

  1. ضروری است که ظروف سفالی ساخته شده از گل رس مرغوب تهیه شده باشد.
  2. نحوه پخت سفال در کیفیت آن بسیار مهم است و ظروف سفالی باید با حرارت مناسب پخته شوند.
  3. وجود تقارن و تعادل در محصولات ساخته شده ضروری است.
  4. نداشتن ناصافی، ناهمواری و نایکنواختی در زیبایی کار بسیار حائز اهمیت است.
  5. ظروف ساخته شده برخوردار باشند.
  6. عدم وجود لب پریدگی و عدم وجود لکه هاب ناشی از سوختگی در کیفیت محصول مؤثر است.
  7. نداشتن ترک در قسمت های بیرونی و درونی کار.
  8.  در صورت داشتن نقش و نگار، این نقوش باید سنتی، اصیل و برگرفته از فرهنگ اصیل ایرانی باشد.
  9. استفاده از رنگ های ثابت مهم است.
  10. اگر سفالینه ها لعاب کاری می شوند هرگز نباید از لعاب های سربی استفاده نمود. این نوع لعاب ایجاد مسمومیت می نماید و خطر آفرین است. در ظروف مصرفی باید از لعاب های قلیایی یا لعاب فریت استفاده نمود که بی خطر هستند.
  11. محصولات سفالی باید دارای کاربرد مشخصی باشند. یا مصرفی باشند و یا تزئینی و یا توأمان هر دو و از ظرافت و زیبایی برخوردار باشند. 

لیست قیمت ظروف سفالی در سال جدید

لیست قیمت ظروف سفالی در سال جدیدسفالینه ها و سرامیک ها و انواع محصولات ساخته شده توسط این متریال ها با توجه به عوامل مختلفی چون نوع خاک، کیفیت پخت سفال، میزان ظرافت در ساخت، نقوش کار شده بر روی ظروف و کیفیت رنگ های به کار رفته در طراحی نقوش دارای قیمت های متنوعی هستند. همچنین ظرف های مصرفی قیمتی متفاوت از ظروف و لوازم تزئینی دارند. قیمت ظروف میناکاری نیز با توجه به طرح و رنگ متفاوت است. در سال جدید با توجه به نوسانات بازار و تغییر قیمت انواع رنگ ها و سفالینه ها، قیمت انواع ظروف سفالی نیز با نوساناتی روبرو بوده است. برای اطلاع از لیست قیمت ظروف سفالی در انواع طرح ها و رنگ ها می توانید با سایت فروشگاهی ما در ارتباط باشید. راه های ارتباطی ما برای رفاه حال خریداران در سایت قرار داده شده است. 

فروشنده ظروف سفالی میناکاری شده

فروشنده ظروف سفالی میناکاری شدهفروش سفال مینا کاری در بسیاری از مراکز فروش محصولات صنایع دستی و گالری های هنری فعال می باشد. این ظروف در مدل های مختلف و با کارایی های متفاوت توسط برندهای معتبر و هنرمندان صنایع دستی و هنری تولید و به بازار عرضه می شود. هر خریدار به فراخور نیاز خود ظروف سفالی مورد نظر را تهیه می نماید. انواع محصولاتی مانند سفال میوه خوری خام، بشقاب خام میناکاری، ظروف خاتم کاری، و انواع ظروف مصرفی و تزیینی توسط هنر دوستان خریداری می شود. فروشگاه ما فرشنده انواع ظروف میناکاری شده می باشد و این محصولات را با کیفیتی بالا عرضه می دارد. 

خرید اینترنتی ظروف سفالی میناکاری به قیمت مناسب

خرید اینترنتی ظروف سفالی میناکاری به قیمت مناسبخرید ظروف میناکاری به روش های متعددی صورت می گیرد. برخی از افراد برای خرید این محصولات به کارگاه های تولیدی و کارخانجات تولید انواع ظروف سفالی و سرامیکی مراجعه می نمایند. این کار حتی برای خرید عمده محصولات هم برای افراد مستقر در شهرستان ها مطلوب و مقرون به صرفه به نظر نمی رسد. عده ای از هنر دوستان برای خرید انواع این محصولات به فروشگاه ها و نمایندگی های فروش موجود در شهرها و استان ها سر می زنند. روش خرید اینترنتی نیز یکی از بهترین روش ها برای خرید انواع ظروف سفالی میناکاری شده و خام است. در این روش علاوه بر دسترسی به محصولات بسیار متنوع، خریداران می توانند به دقت طرح و رنگ و مدل کالا را بررسی نمایند. 

نمایندگی فروش مدل های متنوع ظروف سفالی

نمایندگی فروش مدل های متنوع ظروف سفالیگروه بازرگانی ما، به عنوان نمایندگی فروش انواع مدل های ظروف سفالی با تنوع بالا می باشد. در این فروشگاه علاوه بر دسترسی به محصولاتی با کیفیت، می توانید نقوش  و طرح های کار شده بر روی ظروف سفالی را مشاهده نمایید. با رنگ های متفاوت ظروف سفالی را بررسی نموده و طبق سلیقه خود و با توجه به عواملی چون رنگ های دیوار منزل، رنگ پارکت ها و کف پوش ها، رنگ اسباب منزل مانند مبلمان ها لوازم تزئینی و مصرفی خود را انتخاب نمایید. همچنین برای خرید سفال میناکاری و انوع لوازم این هنر می توانید با کارشناسان فروش ما ارتباط حاصل نمایید. 

مرکز پخش ظروف سفالی در تهران

مرکز پخش ظروف سفالی در تهرانمراکز توزیع و پخش محصولات سرامیکی و سفالینه ها در تهران و مراکز شهرستان ها بسیار متعدد هستند. این مراکز پخش انواع مصحولات با کیفیت و مرغوب ساخت هنرمندان و صنعتگران داخلی را با بهترین کیفیت و بالاترین کمیت برای ارائه به بازارهای مصرفی عرضه می دارند. سایت فروشگاهی پیش رو به عنوان مرکز پخش انواع ظروف سفالی،  در تهران فعالیت می نماید.  در این مرکز پخش تولیدات هنری و مرغوب هنرمندان داخلی با کیفیت بسیار بالا و طراحی بی نظیر برای فروش ارائه می گردد. 

فروشگاه مرکزی ظروف سفالی میناکاری شده

فروشگاه مرکزی ظروف سفالی میناکاری شدهاز میان ظروف سفالی، ظروف سفالی میناکاری شده که دارای رنگ های زیبا و نشاط آور و طرح های اصیل ایرانی هستند همواره از هوادارن زیادی برخوردار بوده اند. فروشگاه مرکزی انواع سفالینه های میناگری شده، فروش انواع این محصولات مانند فروشگلدان میناکاری و انواع لوازم مصرفی و تزئینی سفالی را در دستور کار قرار داده است.   برای استعلام قیمت انواع تولیدات سفالی مانند قیمت جام میناکاری، قیمت ساعت میناکاری و خرید بشقاب میناکاری، کاسه ها و لوازم آشپزخانه با راه های ارتباطی موجود در سایت ما تماس حاصل نمایید. با خرید از این مجموعه کالایی با کیفیت، ظریف و تضمین شده را در اختیار خواهید گرفت.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
ابراهیم زند
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09185394862
آدرس کانال: jetfapottery@
اینستاگرام: Jetfa.pottery
پست الکترونیکی: info@jetfapottery.com  

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

ظروف سفالی | بازار فروش سفال میناکاری

به زبان ساده نتیجه کار کردن هنرمند سفالگر با چرخ و گِل را سفال گویند.گل از خاک رس و آب درست می شود و چرخ یک وسیله ی الکتریکی مکانیکی دارای اسکلتی آهنی، دو صفحه ی فلزی بزرگ و کوچک، دینام، تسمه و... می باشد. قدیم چرخ سفالگری به این شکل نبود و سفالگرها بوسیله ضربات پا صفحه بزرگ چرخ را حرکت می دادند. در این بخش، نویسندگان مجله شهر سفال قصد دارند شما را با مفاهیم پایه ای مثل سفال، چرخ سفال، گل سفال، دستگاه اکسترودر و بعضی ابزارها آشنا کنند.همانطور که اشاره شد، حاصل کار کردن سفالگر با گل و چرخ، که می تواند یک گلدان، یک کاسه، یک پارچ، لیوان یا... باشد سفال نامیده می شود. البته سفال در این مرحله مانند کودکی تازه متولد شده، نیاز به مراقبت و نگهداری و انجام یکسری نکات ریز دارد. شهر سفال با توضیحی شفاف و عامیانه به مراقبت ها و نکات ریز اشاره شده می پردازد. سفال که از روی چرخ جدا می شود، گلی کاملأ خیس و بسیار شکل پذیر است. این خیسی و شکل پذیری سفال آن را به شدت آسیب پذیر می کند. ابتدا باید با احتیاط کامل و بوسیله ی تخته ای که زیر سفال قرار می دهیم، آن را به مکانی نسبتأ گرم که معمولأ گرمخانه ی کارگاه سفال و یا نزدیکی در کوره است، منتقل کنیم. پس از این انتقال باید ساعاتی صبر کنیم تا سفال خشک و قابل تراشیدن شود. تراش سفال به منظور برداشتن اضافه هایی از آن که ظرافت کار را از بین می برد و نیز مسطح کردن کف کار برای اینکه موقع ایستادن با مشکل مواجه نشود، انجام می شود. در کارگاه های منتخب ‌شهر سفال، مانند کارگاه چاناقچی که در زمینه ی تولید ظروف غذاخوری سنتی فعالیت می کند و کارگاه نقشینه های رُس که سفال نفیس تولید می کند، کار تراش سفال با دقت بسیار زیادی انجام می شود. دلیل این دقت زیاد پس از لعاب کاری سفال مشخص می شود. تفاوت یک نمونه سفال که تراشی معمولی خورده، با نمونه ی مشابه که زمان و دقت کافی برای تراش آن صرف شده، نشان دهنده ی اهمیت تراش کاری توسط استادکاران زبده می باشد.در ادامه مطالب به ظروف سفالی جدید ظروف سفالی که در بازار وجود دارد اشاره خواهیم کرد

دیدگاهتان را بنویسید